Monday, August 24, 2009

rembat!

gua hot!

masa mula terawih tadi dah ada sikit ngantuk..jadi gua decide malam ni buat 8 jela. sekali lepas 4 rekaat dia potong lak masuk tazkirah panjang tak hengat merambat-rambat dari satu nasihat ke nasihat yang lain tanpa ada struktur penceritaan atau topik yang jelas. gua nengok makcik-makcik tu sume dah layu je,,separuh budak kat seksyen gua duduk tu pun dah blah..tengah gua timbang-timbang nak balik ke tidak dalam keadaan separa sedar tu nasib baikla dia tamatkan tazkirah. dia nak sambung terawih sampai 8 rekaat. itupun setelah beberapa kali bunyi-bunyi cam nak abis dah tapi tak jadik.

tapi bukan tu yang buat gua hot sangat.

gua gagahkan je sampai abis witir.

disebabkan gua cam dah huyung-hayang gua bertekad nak pecut balik umah selaju-laju mungkin. jeling meja moreh ada kuih apa pun tak moh.

sekali gua tengok-tengok sipa gua dah takde. abis dah satu surau gua tawaf. sahih kena kebas!

#!E@#Rgd)^^%*@$~wm,+*%$#@!!! (boleh masukkan apa2 kata carutan yg korang suka. memang gua 'mengucap' panjang pun dalam hati tadi)

sipa jepun buruk je pun..tak layak langsung nak masuk kategori cantik! itupun nak rembat jugak..masalah betul la.

lama gak la gua tunggu kat anjung surau tu tadi. tahap entah berapa orang lalu-lalang tegur "carik apa?".."sipa hilang eh?" gua senyum sumbing je la..

sebab gua berperikemanusiaan walaupun teraniaya. gua tunggu sampai sume slipar/kasut/sandal/heels/capal kat situ surut baru gua sapu apa yang tinggal. itu pun dah berapa kali gua tengok yang sebusuk-busuk selipar yang gua rasa dah boleh nak rembat je pun..ada je kaki yang datang menyarung. last-last dapatla satu selipar getah kaler hitam jenama 'Bowling'. ini set-set yang nenek gua selalu pakai pegi bagi makan ayam kat kampung. selesa. belasah je la..

masuk ni dah kali ketiga selipar gua kena rembat masa terawih kat surau ni. 2 kejadian sebelum ni berlaku dalam satu ramadhan yang sama 2 tahun lepas. itu lagi tension. yang pertama kali gua boleh kasi ampun sebab selipar tu memang cantik. mungkin tuhan nak ajar gua sebab disyaki dah ada unsur-unsur riak di situ. tapi selang berapa hari je slipar buruk yang gua sapu dari surau tu pun lesap jugak! aduih...hilang tempat bergantung jadinya.

apa agaknya yang tuhan nak sampaikan sebenarnya? adakah ini balasan gua tak ikhlas dengar tazkirah tadi? mungkin gua perlu praktis gigit lidah lebih banyak sebelum terkeluar kata-kata yang kurang manis?

Ahlan wa sahlan ya ramadhan. selamat berpuasa dan banyakkan bersabar.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails