Wednesday, August 26, 2009

Ayah dan Ibu

Majlis berbuka puasa kat Ofis semalam bermula seawal jam 6.45 petang. Tak, kitorang semua tak buka awal..cuma majlis dimulakan dengan bacaan tahlil ringkas dan ceramah. Dah sahih masuk waktu Maghrib barulah semua orang mula makan.

Ustaz tu menekankan 'hablum minan naas' dalam ceramah beliau. Antara yang diulang-ingatkan banyak kali adalah kepentingan patuh dan taat kepada kedua ibu dan bapa kerana tanpa mereka tak ada lah kita di dunia ini.

Mengingatkan saya kepada lagu Sudirman "Ayah dan Ibu" (saya syak kuat itulah tajuknya). Saya menyanyi-nyanyi penuh perasaan di bawah titis-titis
air yang turun lebat mencurah-curah dalam shower pagi tadi.

"Ayah dan Ibu,,Ayah dan Ibu
itulah permulaan kami
dapat melihat arnab dan matahari.."

Ehh???

Saya yakin walaupun pernyataan itu masih benar dan valid, tapi bukan itu yang
Sudirman nyanyikan. Puas saya fikirkan sepanjang perjalanan ke Ofis.

Nasib baik saya dapat jawapan di blog Amyanti.

2 comments:

Marliza Radzi said...

kah kah kah!

arnab dan matahari, Hailwa? arnab?

kah kah kah!

hailwa said...

hahah..aku pun tak tau kenapa arnab yang melompat masuk kepala aku

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails