Sunday, December 20, 2009

kutu buku

Saya suka baca buku. Ya, buku kurang berpelajaran. Kalau buku pelajaran adalah liat.

Dan selalu, yang best pada buku bukan sahaja isinya walaupun isinya adalah penentu utama dalam pemilihan buku untuk dibaca. Kadang-kadang ia saiznya yang seronok dipegang, kadang-kadang ia cuma kulitnya yang menarik walaupun pesan orang tua-tua don't judge a book by its cover, kadang-kadang ia bau kertasnya yang mungkin cuma subtle tapi mengasyikkan (ok,,I know this sounds creepy sampai nak cium-cium bau segala but it's true). Dan kadang-kadang yang selalu, lagi barai sesebuah buku itu, lagi sedap dia berada dalam genggaman tangan saya.

Contohnya buku A Thousand Splendid Suns karangan Khaled Hosseini yang mana ketika baru separuh pembacaan, saya letakkan di tepi tingkap di kamar tidur dan dia telah terkena tempias hujan akibat tingkap tidak ditutup. Dan hujan itu telah menyebabkannya sedikit crinkly, dan walaupun tidaklah barai tapi lebih sedap dipegang, and the rain had kind of accentuated the smell of the book. Hmm...nice!


A thousand splendid suns this one indeed!

Tapi,,tapi masalahnya, buku yang sedikit crinkly, dan walaupun tidaklah barai tapi lebih sedap dipegang, and nice smelling itu bukan buku saya.

Buku yang sedikit crinkly, dan walaupun tidaklah barai tapi lebih sedap dipegang, and nice smelling itu adalah buku Najmah...

Macam mana?? Huhuuhuuu..

6 comments:

a.k.a. apot said...

i'm speechless..
~najmah~

Liza Othman said...

ermmm...
tak tau nak komen ape..

hailwa said...

errr..speechless tu maksudnya redha lah kan?? ngeee~

wahida said...

suruh Najmah bagi hadiah buku tu kat ko. heheh! *peace Najmah!

hailwa said...

hey good idea wahie!

apakata...najmah?? *senyuman paling manisss* heheheh

yunik said...

hahhahahhaha lawak la beb!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails