Wednesday, August 11, 2010

Pesan Tuan Sya'aban

Pagi tadi Emak forward satu SMS, bunyinya:

"Salam..nama saya Sya'aban. Saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya iaitu Ramadhan akan datang mengunjungi anda tak lama lagi bersama isterinya iaitu Rezeki dan kedua-dua anaknya iaitu Sahur dan Iftaar. Mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu Rahmat, Barakah dan Keampunan. Mereka akan pulang selepas 30 hari dengan menaiki pesawat penerbangan Eidul Airlines. Hargai mereka dan anda akan mendapat pahala yang berlipat ganda!!"

Hehee..siapa sajalah pengarang asalnya. Comel.


Baiklah Tuan Sya'aban, sukacitalah saya maklumkan yang jiran tuan dah pun sampai Maghrib semalam dan saya dah pun selamat berjumpa dengan beliau. Saya dah berazam nak berbaik2 dan berdampingan mesra dengan beliau sekeluarga sebab sejak zaman menulis karangan pidato di sekolah rendah lagi saya dah tahu dan sentiasa diingatkan bahawa masa begitu mencemburui kita. Saya berdoa supaya Tuhan sentiasa berikan saya kekuatan dan panduan untuk saya  memperbaiki diri sepanjang 30 hari ini.

Tapi, saya juga nak nasihatkan kawan-kawan saya semua, terutamanya yang sedang mencari tiket untuk balik kampung berhari raya. Tak payahlah gunakan penerbangan Eidul Airlines tu. Yang saya dengar, itu khas untuk Tuan Ramadhan dan kaum kerabatnya sahaja. Kalau-kalau nanti kawan-kawan dah betul-betul beli tiket Eidul Airlines tu tapi tersangkut di airport lagi sehari nak raya, contactlah balik ulat tiket yang berkenaan. Saya, emak saya dan Tuan Sya'aban tak ada kena-mengena dalam ini cerita.

8 comments:

~n0rliza 0thman~ said...

comel le sms tu =D

selamat berpuasa wa..=D

yunik said...

ehehe comel la hailwa ko ni :D

selamat berpuasa!

Mr.Ein said...
This comment has been removed by the author.
Mr.Ein said...

kimsalam kat tuan Syaaban ehehe
Selamat Berpuasa mak sidang :)

ashra said...

kiut la..aku suka..
selamat berposa..

=)

hailwa said...

liza, ayuni, ashra: selamat berpuasa jugak!

mr. ein: siapakah anda ini yg bersidang2 bersamaku??

hailwa said...

mr. ein: ibrahim!! :D

weh Tn. Sya'aban ni aku xkenal sgt pun sebenarnya..tp kalo Tn. Sa'd*n aku mmg kenal la..heheheeh

Mr.Ein said...

siapalah hamba orang biasa yang layak bersidang2 dengan tuan hamba.. hamba hanyalah rakyat marhaen ehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails